GiModa premia la dissenyadora emergent de Girona, Carina Roca, i reuneix 2.000 assistents

En el marc de GiModa s’ha presentat el llibre “Girona +” de la periodista Peté Soler sobre el tèxtil i la moda a les comarques gironines. L’edició d’aquest any ha comptat amb onze dissenyadors de moda i firmes de referència i set dissenyadors emergents. També ha incorporat debats i conferències sobre moda sostenible i ètica.

Girona.- Unes dues mil persones han assistit a les desfilades i a les diferents activitats que s’han organitzat durant la 4a edició de GiModa al Monestir de Sant Pere de Galligants de Girona, que ha convertit durant dos dies la ciutat en l’epicentre del sector. Com a novetat, en aquesta edició s’ha decidit fer un pas endavant i apostar per promoure els nous talents en el món de la moda i el tèxtil. L’edició d’aquest any ha premiat la dissenyadora emergent de Girona, Carina Roca. La guanyadora ha estat seleccionada per un jurat extern i expert en el sector d’entre tots els que havien participat en un concurs previ . El jurat ha destacat que els dissenys de la jove són “ molt estudiats, treballats i agosarats”. Roca, que ha portat les seves propostes a GiModa, ha estat premiada amb un espai corner gratuït a Coshop, la plataforma de moda sostenible més gran de Barcelona, per exposar i vendre la seva col.lecció durant sis mesos, un espai que li servirà com a plataforma i showroom de marca.

GiModa es va tancar divendres amb la presentació del llibre Girona + que la periodista especialitzada en moda Peté Soler ha elaborat per encàrrec d’Agimod sobre la situació actual del sector tèxtil i la moda a les comarques gironines i la seva evolució. Es tracta d’un treball de recerca important que mostra un sector dinàmic i molt viu i que inclou una desena d’entrevistes a personatges coneguts de diferents àmbits .El llibre, editat per Apostroph Edicions i Propostes Culturals, conté il·lustracions de Joel Miñana. Agimod ha posat en marxa una campanya de finançament a través de la plataforma de micromecenatge Verkami per fer front a les despeses del llibre.

Desfilades de dissenyadors emergents, Coshop, Roser Martínez, Celia Vela i Immaclé

Divendres les desfilades van continuar a la tarda, amb presentacions molt originals i creatives , per part dels dissenyadors emergents Marta Arxer, Mireia Banega, Imma Adroguer, Julia Arnau, Carlota Rodríguez, Carina Roca i Anna Pascual. Coshop, la plataforma de moda sostenible més gran de Barcelona, també va ser present a GiModa amb algunes de les marques que estan sota el seu paraigües com ara Infinity, Atic Wear, Andrea Martinez, Wanda T-shirt, Re-pera; la dissenyadora de joies aplicables a l’art , la moda i l’escenografia de Vilamacolum Roser Martínez, va portar fins al Monestir de Sant Pere de Galligants les seves creacions conegudes a tot l’Estat i a través d’exposicions internacionals que ha dut a terme.

La dissenyadora de Figueres Celia Vela, reconeguda internacionalment i que ha rebut nombrosos premis ,també va ser present aquest any a GiModa. Vela ja havia participat en edicions anteriors de GiModa. I la desfilada de la firma de vestits de núvia Immaclé , que es caracteritza pels seus elegants dissenys amb tuls, blondes i transparències, va tancar l’edició d’aquest any.

Dijous van desfilar a GiModa Sylvia Calvo , Yerse, Floc Baby, Míriam Álvarez, Teresa Ripoll, A MAO IBIZA i Who.

Al final de casa desfilada hi va haver un sorteig de productes de les firmes participants.

GiModa ha comptat amb una jornada d’empresa sobre economia i ètica sostenible amb ponents reconeguts en aquest àmbit per exposar les seves experiències com el director i fundador de la marca Skunfunk, Miguel Feijoo, o els representants de Masias Maquinària i Roba Amiga Girona.

I, com a novetat , l’edició d’aquest any ha incorporat un espai d’exposició i trobada Tour Retail adreçat als professionals vinculats al sector tèxtil i de la moda, que hi treballen directe o indirectament. Aquest nou espai, per a empreses i dissenyadors i nous projectes, ha volgut crear sinèrgies i ajudar a fer créixer el sector, segons destaquen la presidenta d’Agimod, Sílvia Castelló, i la vicepresidenta, Judit Dalmau.

La proposta d’enguany de GiModa s’ha complementat amb un espai de gastronomia i música.

GiModa és una iniciativa organitzada per l’Ajuntament de Girona i Agimod (Associació gironina per a la promoció de la moda) amb la col·laboració de la Diputació de Girona. L’esdeveniment té per objectiu promoure la moda catalana i mostrar al consumidor el potencial creatiu que hi ha a la demarcació.

Una part de les entrades de l’edició d’aquest any i els diners recollits amb el sorteig de peces de moda es destinaran a la Fundació Oncolliga de Girona.

GiModa vol promoure el sector del tèxtil i la moda catalana i impulsar el talent i l’esperit creatiu dels dissenyadors, en un espai de trobada en el qual es puguin teixir sinergies entre professionals i mostrar al consumidor el potencial creatiu que hi ha a la demarcació. La voluntat de la iniciativa és fer arribar al carrer a aquells dissenyadores i dissenyadores emergents de la zona perquè siguin coneguts i puguin trobar sortida laboral real per al seu futur i fer que la ciutadania entri en contacte amb tot el talent i la creativitat tèxtil del territori.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar