Girona implementa nous sistemes de seguiment i millora de la neteja i la jardineria a la ciutat

Es tracta d’aplicacions innovadores que tenen com a objectiu augmentar l’eficiència i la transparència dels serveis municipals.
L’Ajuntament de Girona ha implantat una aplicació innovadora i pionera en el seguiment i la millora dels serveis de neteja a la ciutat i, properament, es desenvoluparà una eina similar per als serveis de jardineria dels espais públics. L’objectiu de la posada en funcionament d’aquests nous instruments és optimitzar l’eficiència i la transparència dels serveis municipals.

Després d’unes setmanes de prova pilot, s’ha posat en marxa un sistema d’ús de dispositius amb GPS per fer el seguiment dels serveis de neteja de Girona+neta que fan l’escombrada manual als carrers de la ciutat. Aquesta tecnologia permet veure en temps real la ubicació de cada persona operària i conèixer de forma fàcil i ràpida el recorregut real que ha fet respecte el que tenia assignat. Els GPS estan instal·lats en un mòbil no personal dels treballadors i només es porten a sobre durant el temps de treball. A més, tenen un codi que es vincula cada dia amb un servei i un treballador, per la qual cosa es garanteix la protecció de dades.

“Gràcies a aquesta nova eina podem complir dos objectius importants: millorar l’eficiència del servei, perquè podrem analitzar les dades i prendre mesures, si és convenient, i aconseguir més transparència, ja que posem aquestes dades a disposició i a consulta de la ciutadania”, ha explicat el vicealcalde i regidor de Sostenibilitat, Medi Ambient, Participació, Seguretat i Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso. El regidor ha aprofitat també per recalcar que “aquesta eina dóna indicadors del moment en què passa l’escombrada, però és entre tots, amb el nostre comportament cívic, que hem de fer una ciutat més neta la resta de la jornada”.

Els veïns i les veïnes de Girona podran consultar en temps real a través del web municipal el detall dels recorreguts efectuats. L’aplicatiu permet veure en un mapa l’itinerari previst i distingir amb diferents colors o traços quin tram s’ha efectuat, quin no s’ha efectuat i quina zona no prevista s’ha escombrat. L’enllaç on es podrà consultar és el següent: http://www2.girona.cat/ca/gironaneta_neteja

Aquesta nova funcionalitat complementa el plànol interactiu de neteja, operatiu des del març del 2015, que permet seguir al moment l’estat de la neteja viària que efectuen les màquines de Girona+neta als carrers de la ciutat. Amb aquesta nova eina Girona es converteix en una de les primeres ciutats de l’Estat a implementar un sistema d’aquest tipus.

Seguint en la línia d’optimitzar l’eficiència dels serveis municipals, a partir del 2 de gener es posarà també en funcionament una eina de gestió per al manteniment dels parcs i jardins municipals. De moment, es tracta d’una aplicació mòbil de treball intern, però està previst que en els propers mesos estigui disponible també a través del web municipal per consultar-ne la informació.

L’objectiu d’aquesta eina és facilitar el seguiment de les tasques realitzades tant per les brigades municipals com per les empreses de jardineria que estan contractades per al manteniment de diverses zones de la ciutat. A través del telèfon mòbil, qualsevol jardiner pot indicar el moment que inicia una tasca i el moment que l’acaba i l’aplicació només li demana que pengi una foto abans i després de realitzar-la. En aquesta aplicació hi ha tots els jardins, parcs i places de la ciutat cartografiats amb els elements de verd urbà (arbres, gespes, parterres de flor...), que alhora porten associats una sèrie de tasques específiques per a cadascú (segar, podar, entrecavar...)

La informació que es va generant queda registrada en una base de dades que les pròpies empreses poden consultar per comprovar o ajustar les programacions de feines. Alhora, els serveis tècnics, els inspectors i l’empresa contractada per realitzar el control de qualitat de la jardineria podran comprovar el grau de compliment del contracte de les empreses de jardineria amb l’Ajuntament i valorar la qualitat del servei de les tasques realitzades.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar