Bona acollida de la figura del regidor de proximitat de Vilafant

Ara fa poc més d'un any que l'actual equip de govern de Vilafant va crear la figura del regidor o regidora de proximitat amb l’objectiu principal de millorar la comunicació amb els ciutadans buscant major eficàcia i eficiència en la gestió municipal. El regidor o regidora de proximitat és la persona de contacte a través de la qual els veïns i veïnes poden fer arribar els seus problemes, inquietuds i propostes de millora i suggeriments agilitzant el seu posterior tractament i presa de decisions.

Així, el projecte pretén que els ciutadans es converteixin en protagonistes de la gestió municipal.

Aquesta nova forma de comunicació permet als vilafantencs adreçar-se als seus regidors mitjançant el correu electrònic o el telèfon mòbil o la missatgeria instantània. Nous canals que s'afegeixen als ja existents (presencials, instància, telèfon, e-tram, formulari de suggeriments, correu-e...), guanyant eficàcia en la comunicació i en la tramitació.

Les comunicacions adreçades directament al regidor de proximitat han suposat un increment de prop d'un centenar de consultes, distribuïdes en un 60% al telèfon dels regidors, 30% en persona i 10% per correu-e. Aquests contactes foren el 37% sobre la via pública, 29% relacionats amb el civisme i la convivència, un 21% sobre els serveis municipals i el 13% relacionats amb temes de trànsit i seguretat viaria.

La divisió de territorial dels regidors s'ha establert per nuclis i nombre de veïns i queda de la següent manera: Francesc Gaspar (Nucli antic), César González (Camp dels Enginyers nord) i Marissa Resta, (Camp dels Enginyers sud), Kiko Marín (Les Forques nord) i Xavier Garcia (Les Forques sud). Tots els domicilis del municipi han rebut un díptic on poden consultar quin és el seu regidor o regidora de proximitat i el seu contacte personal.

El regidor de cada zona, junt amb la resta de l'equip de Govern, proposa reunions amb els diferents veïnats on es debaten els temes consultats o que afecten el nucli en particular. Això permet i aporta millor coneixement d'una manera més directa i exhaustiva de les diferents problemàtiques i un augment en la participació dels vilafantencs en els afers del municipi. Així com donar compte de l'acció de Govern al municipi.

En definitiva més proximitat, millor servei de l’Ajuntament i major participació dels veïns.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar