Empuriabrava, la marina residencial més gran d’Europa, celebra els seus cinquanta anys

Amb més d’un centenar d’actes durant les quatre estacions de l’any.
El proper 26 de juny de 2017 es compliran cinquanta anys de la inauguració d’Empuriabrava, la marina residencial més gran d’Europa i element singular de la Costa Brava. Amb aquest motiu l’Ajuntament, amb entitats i empreses turístiques del municipi, i amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava, han elaborat un variat programa d’actes, per tal de celebrar la efemèride.

Els vicepresidents del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip i Jaume Dulsat; l’alcalde de Castelló d’Empúries-Empuriabrava, Salvi Güell, i Roser Vitalla, regidora de Platges, Canals i 50 aniversari d’Empuriabrava, varen presentar a Girona la programació d’actes commemoratius, -més d’un centenar- entre institucionals, fires i jornades gastronòmiques; celebració d’esdeveniments esportius; concerts i espectacles festius, a proposta d’un procés participatiu dut a terme temps enrere entre l’ajuntament i els veïns de la marina. D’altra banda, també s’introdueix replantejar el futur d’una marina amb clara vocació turística com Empuriabrava, i com vincular més la marina amb el seu entorn natural i patrimonial, a fi de reconvertir-la en una destinació sostenible de referència dins la marca Costa Brava.

Empuriabrava - Foto: Josep Maria OrtegaProgramació a través de les quatre estacions de l’any

La programació complerta de l’aniversari, es pot consultar a www.empuriabrava50.cat. Aquesta programació s’ha ordenat a través de les quatre estacions de l’any, que coincideixen amb els quatre grans moments de la història d’Empuriabrava. L’hivern, amb la visió i la planificació de la marina; la primavera, el naixement i els primers anys d’Empuriabrava, anys 60 i 70; l’estiu, amb el boom turístic i les nits d’Empuriabrava, anys 80 i 90. I finalment, la tardor, amb la desestacionalització i l’aposta per el turisme esportiu i natural, dels 2000 fins a l’actualitat.

Entre les més de cent activitats previstes en destaquen les següents: L’exposició “50 anys d’Empuriabrava”, “Empuriabrava, nit d’estrelles” sopar amb els restaurants d’estrella Michelin de la Badia de Roses: (Miramar, de Llançà; Els Brancs, de Roses i Emporium de Castelló d’Empúries); les jornades gastronòmiques “BravaTast”, els actes populars i institucionals dels 50 anys, el mapping dels 50 anys d’Empuriabrava, al Club Nàutic; cercavila amb els Comediants i les entitats del municipi. Altres actes previstos són el piromusical dels 50 anys, la festa remember “The Empuriabrava nights”, el concert popular dels 50 anys a la platja amb The Original Blues Brothers, el 1r Festival Nautic Jazz o el campionat de Catalunya de Volei platja.

A part de la celebració i el record d’aquests anys, es vol aprofitar l’efemèride per a replantejar el futur d’Empuriabrava, la marina residencial més gran d’Europa. I un dels ports més segurs del món, que compta amb més de 5.000 amarradors i 23 quilòmetres de canals navegables. Amb un parc immobiliari de 14.000 cases, pisos i apartaments,a l’estiu la seva població arriba a les 75.000 persones.

Des de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries-Empuriabrava, i en paraules de Salvi Güell, alcalde del municipi, «Es vol aprofitar aquesta efemèride per rellançar la destinació i marcar les línies estratègiques de futur en l’àmbit turístic». Entre les actuacions que s’impulsen, “Hi ha la programació d’una jornada professionals que es realitzarà el 4 d’octubre, organitzada conjuntament amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, amb el títol “Nous reptes del model de turisme sostenible a la Costa Brava. El futur de les marines”. La jornada s’adreçarà a professionals del sector turístic i se centrarà en diverses línies: ordenació de territori i urbanisme; protecció dels espais naturals; definició i estratègia turística, plans de millora, entre altres”.

Marta Felip i Jaume Dulsat, vicepresidents del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, manifesten que: «l’actual indústria turística gironina té el deure de desenvolupar-se de manera equilibrada i responsable, i apostar per nous mercats i intentar crear nous productes i serveis turístics per reposicionar la nostra marca i mantenir la competitivitat en el mercat turístic».

Foto: Josep Maria Ortega

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar