Es crea un gran front empresarial per potenciar Roses com a destinació turística

La primera jornada s’ha dut a terme avui a l’Hotel Spa Terraza, amb la participació d’una setantena d’empresaris i la col·laboració de la UdG.

Després dels cinc debats temàtics previstos s’elaborarà un document que marcarà una estratègia i el model que es defensa per al municipi.

Roses.- Una setentena d’empresaris, representants de sectors econòmics molt diversos, han participat avui en una reunió pionera a Roses per potenciar encara més el municipi com a destinació turística capdavantera. La jornada sobre Roses  model turístic al segle XXI,, organitzada per l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Roses Comerç, s’ha dut a terme a l’Hotel Spa Terraza de Roses, i té com a objectiu impulsar un pla estratègic i accions innovadores. El vicerector de la Universitat de Girona (UdG), José Antonio Donaire, ha obert la jornada amb una ponència sobre destinacions turístiques i s’ha dut a terme un debat amb empresaris i representants municipals presents a l’acte. Donaire ha destacat el context de canvi i la necessitat de nous plantejaments. Ha posat com a exemple altres països que ja han fet noves estratègies i ha recomanat avançar-se per estar preparats per a la nova demanda. “Els turistes demanen molta oferta d’oci i experiències, abans venien per descansar però ara el perfil de turisme ha variat molt”, ha remarcat. “S’ha de fixar com a prioritat un catàleg de productes ampli, complementari a l’allotjament i en el que el visitant se senti actor”, hi ha afegit. “Els turistes han canviat i a una part creixent no els hi agrada ser considerats com a turistes”, afirma Donaire. “Roses està en el mapa turístic, ja és molt coneguda reconeguda i ara toca reinventar-se, fer un salt cap al nou turisme”, ha conclòs.

El president de l’Estació Nàutica i de Roses Comerç, Miquel Gotanegra, considera que cal fer una reflexió profunda i marcar un nou camí. També posar més en valor el paisatge i la cultura, uns actius molt importants a la destinació. També ha destacat la necessitat de desestacionalitzar i de no dependre tant del turisme francès, que aquesta temporada ha representat més del 65% de la demanda. Tant Donaire com Gotanegra han apuntat la necessitat d’atraure turistes de països molt diversos, a més del de proximitat i els més tradicionals. A Roses un 76% de la població depèn del sector serveis i el turisme i el comerç són els principals motor d’ocupació.

Les conclusions a les quals s’arribi a les jornades es volen posar en pràctica en col.laboració amb l’Ajuntament. La primera trobada ha estat coordinada pel professor de la UdG i doctor en Turisme, Dret i Empresa, Marc Grijalvo. Els empresaris de Roses volen fer un pas endavant per a la millora de la qualitat turística i perquè el municipi segueixi sent capdavanter. Per aquest motiu es va acordar impulsar aquestes jornades, que tenen per objectiu posar sobre la taula el model turístic que es vol per als propers anys a Roses; marcar un full de ruta per al desenvolupament d’accions que incideixin en la millora de la qualitat turística i trobar solucions a les problemàtiques que afecten el sector. L’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Roses comerç representen més de 200 empresaris del municipi.

En el marc de les jornades està previst que es duguin a terme cinc gran debats temàtics amb la idea de poder donar eines a empresaris i administració per als propers anys al voltant del desenvolupament turístic a Roses. Els debats giraran al voltant del posicionament turístic del municipi i els atractius amb que es compta; i sobre la mobilitat. També s’analitzaran els diferents tipus d’allotjament i l’oci existent i s’abordaran questions com l’ocupació de la via pública i la venda ambulant, entre d’altres. Amb els resultats dels debats s’elaboran unes conclusions i després es presentaran públicament les accions que es proposen per desenvolupar en els propers anys.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar