El Festival Acústica genera un impacte econòmic de 2,5 M€, un 8% més que en la passada edició

El festival marca un abans i un després en el món de la cultura, essent un dels únics certàmens musicals del país, que aconsegueix obtenir una corba de creixement durant disset anys consecutius. Fita a l’abast, no només de molt pocs projectes culturals, sinó també fita molt complida d’assolir en el món empresarial.

Segons l’Anuari de la Música Catalana -un dels principals indicadors del país, amb dades publicades el juliol del 2018- l’Acústica segueix al podi dels festivals amb més poder de convocatòria del país, juntament amb el Primavera Sound i el Sónar. Com a novetat, remarcar que l’Acústica cada vegada està més allunyada del quart festival d’aquest mateix rànquing, amb un diferencial a favor de la cita figuerenca de trenta mil espectadors més.

L’Acústica segueix reforçant el seu rol de festival estratègic de pop-rock de Catalunya essent el segon festival que més artistes emergents programa del país, el quart amb una programació íntegrament d’artistes catalans. A més, per primera vegada l’Acústica és el primer festival amb més dones a la seva programació.

Segons l’estudi encarregat per l’Ajuntament de Figueres sobre el festival Acústica, es constata que aquesta va ser l’edició més exitosa de la seva història amb un impacte econòmic de prop de 2.500.000 d’euros. Es calcula que els assistents van gastar una mitjana de 29 euros, amb un impacte directe per a la ciutat d’1.669.000 euros, que significa entre un 5% i un 8% més que l’edició anterior. La de l’Acústica és, una vegada més, una de les col·laboracions més rendibles pel consistori, ja que per cada euro invertit s’obté un retorn de 9,44 € .

Per finalitzar, cal destacar l’alta puntuació en NPS, de 9,23. És a dir, dels enquestats un 83% recomanaria a un conegut que vingui a l’Acústica i com a data molt destacable -i molt poc habitual- l’enquesta no ha trobat cap prescriptor negatiu. Mencionar també que a banda dels concerts, la zona de food trucks és un dels espais més ben valorats com a complement a la música. Per primera vegada, el market és la segona zona més ben valorada amb un 20% de les respostes dels enquestats.Com a curiositat, els enquestats han coincidit en algunes possibles millores pels pròxims anys. Millores que podrien passar per fer dues edicions anuals de l’Acústica o oferir més llocs per seure.

Got Solidari

El donatiu del Got Solidari -apadrinat per Gran Jonquera Outlet & Shoping i que aquest any ha anat per l’AECC Catalunya Contra el Càncer delegació de Figueres- ha estat de 4.000 euros, un 12 % més que a la passada edició. Un augment que mostra les dades positives de creixement de públic, i d’altres indicadors com l’estudi d’impacte econòmic.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar