El Vívid programa una quarantena d'activitats i inclou teatre entre vinyes, tastos en globus i amb personatges 'populars'

El festival, que s'iniciarà l'1 d'abril, repetirà les degustacions en espais singulars com el monestir de Sant Pere de Rodes o el jaciment d'Empúries.

Girona .- La cinquena edició festival Vívid s'iniciarà el proper 1 d'abril amb una quarantena d'activitats amb l'objectiu de convertir durant un mes les comarques de l'Alt i el Baix Empordà en "l'epicentre" de l'enoturisme a Catalunya. L'esdeveniment continua amb la tendència iniciada l'any passat de reduir el nombre d'accions per tal d'oferir "més qualitat". Per això entre les novetats d'enguany, s'ha previst un cicle teatral entre vinyes, tastos dalt de globus aerostàtics i amb personatges "populars" com Empar Moliner, Carles Xuriguera o Martí Gironell. També es mantindran els tastos en espais singulars que es van impulsar a l'edició anterior i que inclouran degustacions al monestir de Sant Pere de Rodes, el Castell de Requesens o el jaciment d'Empúries.

La cinquena edició d'El Vívid inclou un programa amb una quarantena d’activitats durant els caps de setmana del mes dabril, amb prop de dues mil places. El tret de sortida tindrà lloc l'1 d'abril, al matí, amb la segona edició de la Marxa Popular entre Vinyes, a Vilajuïga (Alt Empordà). Els participants recorreran cinc quilòmetres a peu entre vinyes i cellers del municipi que finalitzarà amb una degustació vins de la localitat durant un esmorzar popular. Aquesta proposta també inclourà trobada d'instagramers #InstaVívid per donar el tret de sortida a la nova edició.

I entre les propostes singulars, destaca el cicle teatral "Escenes entre vinyes", amb píndoles de microteatre fora del teatre, que tindran lloc a Capmany i Garriguella (Alt Empordà). Durant dues jornades, els espectadors gaudiran de tres obres de microteatre, d’una durada de quinze minuts cadascuna, en tres cellers diferents. Acabada cada representació, els assistents tastaran els vins dels cellers que acullen les funcions.

Una altra de les novetats destacades del Vívid 2018 seran els "Tastos amb personalitat", que protagonitzaran personatges populars vinculats d’una o altra manera al món del vi. L'escriptora Empar Moliner ─gran aficionada als vins─, l'actor Carles Xuriguera ─elaborador de vins a l'Empordà─, el periodista Marcel Gorgori ─que va ser director del programa En clau de vi─ i l’escriptor Martí Gironell ─amb diversos llibres vinculats a aquest món─ seran els encarregats de dirigir aquests tastos. Tots quatre faran una tria dels vins de l’Empordà que més els agraden i els compartiran amb els participants d’aquestes activitats.

Amb la mateixa voluntat d’innovar i d’oferir propostes de gran singularitat, el Vívid també presenta dos tastos d’alçada que tindran lloc dalt de globus aerostàtics, a Figueres i al celler La Vinyeta, a Mollet de Peralada. Els participants faran el tast mentre realitzen un vol captiu, que consisteix a fixar el globus amb un sistema d’ancoratge. Els participants volaran fins a una altura determinada durant uns cinc minuts. En el cas de Figueres, els assistents faran primer una visita guiada al castell de Sant Ferran i posteriorment el tast d’alçada. Per la seva part, La Vinyeta ha preparat tota una tarda d’activitats al celler, que tindrà com a principal atractiu el "vol captiu en globus".

Davant l’èxit de l’any passat, en aquesta edició es tornen a programar tastos en espais singulars, que es faran al monestir de Sant Pere de Rodes, al castell de Requesens, al jaciment d’Empúries, al claustre romànic de Sant Domènec de Peralada o a la Torre de Guaita de Sant Sebastià de la Guarda, a Llafranc.

Un monòleg sobre el vi de l’escriptor i humorista Jair Domínguez, activitats d’enocaiac i enosenderime, concerts de música maridats, menús especials Vívid, dinars entre vinyes i propostes per a tota la família són altres ofertes destacades de la programació d’enguany d’aquest esdeveniment.

Aquest any, les activitats s'han tornat a agrupar per zones i setmanes, per concentrar-les cronològicament i geogràficament amb l'objectiu de facilitar l'accés dels visitants i propiciar la realització de més d'una experiència. Després de la inauguració, el primer cap de setmana d'abril, les activitats es distribuiran per setmanes en aquestes zones: la plana de l'Empordà, l'Albera, el Baix Empordà i el cap de Creus.

El Vívid manté el sistema de venda en línia, mitjançant el web vivid.costabrava.org, on es poden comprar les entrades i paquets amb ofertes combinades. La iniciativa es dona a conèixer mitjançant el portal web oficial, la publicació d’un programa de mà i una campanya de comunicació en mitjans tradicionals i digitals, específicament a les xarxes socials. Les oficines de turisme de la demarcació també divulgaran el festival.

Unes 1.700 persones

La presentació s'ha fet aquest dimarts amb la presència del president de la Diputació de Girona, Pere Vila, que s'ha referit al Vivid com a un "dels esdeveniments enoturístics de referència del sector a nivell de país" que cada any reuneix unes 1.700 persones. Per la seva banda, el president del Consell Regulador de la DO Empordà , Xavier Albertí, ha subratllat que el Vívid "aglutina els esforços dels agents enoturístics de la Costa Brava i, edició rere edició, posa de manifest la capacitat inventiva i imaginativa d’aquests quant a la creació d’activitats innovadores".

La iniciativa promocional, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, compta amb el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empordà, cellers de la DO Empordà, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com de 105 socis que integren el club de màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà.

ACN

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar