Joan Plana: 'La clau de tot és tenir un pla de mobilitat consensuat'

Joan Plana, regidor d’ERC a l’Ajuntament de Roses: “La clau de tot és tenir un pla de mobilitat consensuat”.

Com veieu la temporada turística?

A nivell de temporada, pel que hem anat contactant amb els empresaris del sector, sembla que ha començat bastant fluix, i a mitjans de juliol ha iniciat la pujada. Però fins a finals d’estiu encara queda temps, a finals de temporada podrem fer-ne la valoració. En quant a la gestió per part de turisme de Roses, no hi ha cap novetat per aquest any. Tot i que en general al mandat hi ha hagut canvis bons, i canvis no tan bons. 

Quins han sigut aquests canvis bons?
Bé, l’àrea de promoció econòmica es portava amb una manca d’innovació, i és cert que el regidor va entrar amb nous projectes i es va notar una millora. D’entrada el replantejament de la fira de la Rosa ha sigut un clar encert des del nostre punt de vista. Tot i que pot ser hauríem de ser més valents, eliminar-la i fer-ne una de nova. Però en tot cas el replantejament ha estat bo. Una altre proposta d’èxit ha sigut la Ruta de les Tapes.Són propostes que no requereixen d’un gran pressupost, però que fins aquest mandat no s’havien fet. 

I aquests canvis no tan bons?
Les relacions amb certes entitats de comerciants de Santa Margarita han sigut tibants, i això no és bo per ningú. Creiem que ha faltat una certa aposta pel 2.0 i buscar inversions privades per desplegar la fibra óptica. Això va lligat a millorar les connexions a les urbanitzacions, donar serveis de wifi al turisme o promocions a través d’app interactives i informatives. Quan diem que volem una ciutat ben connectada no ens referim només a carreteres, aeroports i ports, sinó també als serveis que es poden oferir. 

Què en penseu del projecte de l’aparcament soterrat?
Aquest projecte va lligat a un altre projecte històric: soterrar l'avinguda de Roda, des de Ciutadella fins al Port. No és cap exageració, és el projecte del segle. Per inversió i pel que significaria canviar la fisonomia sencera de Roses. Podríem unir els comerços de la primera línia amb la platja sense tenir la carretera al mig. El què cal valorar és el cost de transició que suposaria, tant per al capacitat econòmica de l’Ajuntament com per les molèsties que generarien tenir dos anys d’obres a una de les quatre artèries principals de Roses. En tot cas, nosaltres no en sabem tots els detalls i s’haurà de veure quines son les negociacions que es fan. 

Cal un aparcament dissuasori?
Indistintament si es fa un aparcament soterrani o no, hem de tenir una cosa clara: no podem tenir un nucli antic amb voreres amples, peatons que hi facin vida i mantenir l’aparcament al centre. Per exemple, el Carrer Madrid està realment malament i cal arranjar-lo. Però si l’arregles has de treure l’aparcament que hi ha i donar una alternativa als veïns. La única via és dotar a la Vila d’aparcaments dissuasoris a la perifèria. La clau de tot és tenir un pla de mobilitat consensuat i públic. Hem de posar-nos d’acord i evitar els canvis de plans cada quatre anys.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar