El cost per a l'economia nord-americana de possibles contramesures dels seus socis comercials a escala global podria elevar-se fins a 250.000 milions d'euros, segons la Unió Europea.
Brussel·les .- La guerra comercial entre els Estats Units i la Unió Europea iniciada amb l'acer i l'alumini es trasllada ara també als cotxes, després que Washington estigui estudiant imposar aranzels de fins a un 20% a les importacions d'automòbils europeus. "La UE opina, com en el cas de les tarifes d'acer i alumini, que aquesta investigació no té legitimitat ni fonament i infringeix les normes del comerç internacional", assegura la delegació de la UE als EUA en un comunicat fet públic aquest dilluns i que recull els comentaris escrits al Departament de Comerç a finals de la setmana passada. En el document, la UE critica que el president Donald Trump estudiï la possibilitat de fixar nous gravàmens al·legant "motius de seguretat nacional amb finalitats de protecció econòmica" i nega cap amenaça per a la seguretat del país. Per contra, adverteix que, si tira endavant amb la mesura, l'impacte en l'economia nord-americana es veurà agreujat "de forma significativa" per les possibles contramesures dels socis comercials dels Estats Units. Calculen l'impacte en prop de 250.000 milions d'euros, aproximadament el 19% de les exportacions totals dels EUA l'any passat.

En les al·legacions fetes públiques avui, la UE anuncia també que ha sol·licitat participar en l'audiència pública prevista pel Departament de Comerç pels dies 19 i 20 de juliol en el marc de la investigació. A més, Brussel·les alerta que gravar importacions automobilístiques de la UE perjudicaria també el comerç, el creixement i l'ocupació als Estats Units i a l'estranger i "debilitaria vincles amb amics i aliats". Segons el club comunitari, les empreses europees de cotxes contribueixen "de forma significativa" al benestar i l'ocupació, proveint 120.000 llocs de treball directes en plantes de producció i 420.000 d'indirectes.

El Departament de Comerç va començar a analitzar fa setmanes si el superàvit comercial en el sector de l'automòbil era provocat pels aranzels a Europa -la UE grava els cotxes procedents dels EUA amb un 10% mentre que fixa un 2,5% en el sentit contrari-. Coincidint amb l'entrada en vigor de nous aranzels de la UE a uns 200 productes nord-americans - entre els quals hi ha motos, sucs o texans-, Trump va amenaçar ell 22 de juny passat amb represàlies al sector de l'automòbil.

ACN

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar